تراپيپر: دانلود مقاله انگليسي - دانلود مقاله تخصصي
دانلود مقاله انگليسي

كتاب باستاني چشم طلايي

كتاب چشم طلايي اولين كتاب كامل اثار و علائم دفينه ها و گنج يابي بهترين كتاب براي دفينه شناسان و دانشجويان باستان شناسي است 

كتاب باستاني چشم طلايي,خريد كتاب چشم طلايي,

توضيحاتي از كتاب:

كتاب چشم طلايي اولين مرجع كامل اثار و علائم دفينه است و كتاب اسرار نشانه ها كامل ترين مرجع رمز گشايي علائم و نشانه هاي دفينه ميباشد تفسير و توضيح علائم و نشانه هاي مهم دفينه در علم باستان شناسي شامل :نشانه هاي دفينه را بشناسيم ، نشانه هاي دفينه چگونه رمز گشايي مي شوند ، معاني آثار و علائم دفينه: ماهي ، درختان كهنسال ، بت خانواده ، شير ، جاي پا ، شكل چارق يا كفش ، نماد دنده و قفسه سينه انسان ، خرس و خرس لنگان ، زرافه ، اردك ، غاز ، نهنگ و بچه نهنگ ، تبر ، عصا ، جغد ، سنگ سواري ، كوزه هاي خالي ، اتاق هاي خالي ، صليب ، علامت ضربدر ، انبردست ، چكش ، كلنگ ، گل ، گل آفتابگردان ، زن لخت ، زن حامله ، خط و خطوط ، چوپان و گوسفندانش ، سنگ حكاكي شده به شكل جدول چهار خانه dama ، سنگ آسياب ، سنگ سوراخ شده يا دوربين سنگ ، شتر ، چنگال مخصوص بلند كردن بسته علوفه و يونجه ، اژدها ، خوك و بچه هايش ، دست ، الاغ ، زين ، فيل ، آهو گوزن ، چشم ، خورشيد ، كبوتر ، پرنده ، صليب ها ، حلقه ، ماه ، ستاره ، پارچ يا ظرف آب ، انسان ، دايره هاي تو در تو ، قلب ، لاك پشت ، حكاكي كانال ، كانالهاي سنگي ، عقاب و شاهين ، پروانه ، مار مولك ، شمشير ، سنگ كيلومتر ، قوچ ، سنگ صندلي ، سگ ، نشانه جاي پاي سگ ، قورباغه ، موش ، چاه ها ، نشانه هاي غار ، قيچي ، پله ، سنگهاي اسكنه خورده ، نعل اسب ، نشانه تير يا پيكان ، گاو نر ، تپه سنگ ريزه ، پليكان ، حلزون ، نشانه هاي عددي ، لوله هاي آب ، چشمه هاي آبدار يا بي آب ، تفنگ ، خرگوش ، مرغ و جوجه هايش ، طاووس ، ترازو ، انگور ، نشانه v در دفينه يابي , نشان Y در باستان شناسي ، مار ، پاكت ، نشانه زنجير ، عقرب ، نشان شكارچي ، خرچنگ ، نشان باقلو (مربع) ، كشتي ، قاشق ، بز ، موميايي ، روباه ، تمساح ، كمان ، گرده طلا ، سكه هاي تقلبي چگونه تشخيص داده مي شود ، نشانه هاي طبيعي چيست ، ويرانه هاي باستاني ژئو فيزيك ، تله هاي فيزيكي و خنثي كردن آنها ، رعد و برق ، مثلث ، پله ها ، طلسم در دفينه يابي چيست ، توضيحات كامل در مورد همه جوغن ها حكاكي هاي مربع مستطيل و گرد ، روش برش سنگ در گذشته معدن سنگ ، روش شناختن و شكستن ساروج ، توضيحات كامل در مورد تومولوس و تپه هاي باستاني و مطالب مفيد ديگر و…

فهرست :كتاب باستاني چشم طلايي

متن كتاب چشم طلايي

دانلود كتاب چشم طلايي فريد باقري

گنج و گنج پژوه

زبان علامت ها

سمبل چيست؟

نشانه يا علامت چيست ؟

منطق نهفته در علامت ها

معاني مخطلف در علامت ها

الفباي مصري

ارقام يوناني ، رومي و ميخي ابجد

علامت هاي شكسته شده

علامت هايي كه مفهومشان را نمي فهميد

سمبل ها

سمبل حيوانات

معاني سمبل ها و نشانه ها

بعضي از علائم رايج در گنجيابي

ساروج و حلال ساروج چيست؟

نقاط دفن در صنعت گنج و دفينه

نسخه هاي گنج خط ميخي

فارسي باستان

خط پهلوي

كليد الفباي باستاني

سكه هاي ايرانيكتاب باستاني چشم طلايي

تعدادي از صفحات كتاب چشم طلايي 

كتاب چشم طلايي ,خريد كتاب چشم طلايي,كتاب چشم طلايي ارزان
كتاب چشم طلايي

دانلود رايگان كتاب چشم طلايي,كتاب گنج يابي,پيدا كردن دفينه   چشم طلايي كتاب چشم طلايي دانلود كتاب چشم طلايي

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۵۸:۵۴ ] [ وهاب ] [ نظرات (0) ]

آموزش استفاده از كلودفلر

كلود فلر يكي از بزرگترين شبكه هاي cdn در جهان است. در حال حاضر بيش از 8 ميليون وب سايت، از سرويس cloudflare استفاده مي كنند. اين سرويس به امنيت، بهينه سازي و سرعت بارگزاري وب سايت ها كمك مي كند. استفاده از اين سرويس ابري، بسيار ساده و براي همه رايگان است. در اين مقاله سعي داريم بفهميم كه كلود فلر چيست و چه مزاياي دارد.

در اين مقاله شما را براي استفاده و اموزش كلودفلر راهنمايي خواهيك كرد همچنين براي رفع ارور cloudflare هم راهنمايي خواهم كرد 

آموزش استفاده از كلود فلر
 آموزش استفاده از كلود فلر

آموزش استفاده از كلودفلر

هر وب سايت از مجموعه اي متن، اسناد، تصاوير، ويدئو يا فايل صوتي تشكيل شده است، كاربر بسته به نيازش به هر يك از اين موارد، وارد سايت شده و به جستجو مي پردازد. تمامي اطلاعات كه درون يك سايت وجود دارند، در فضايي به نام وب سرور (web server) نگهداري مي شوند و اين فضاي ذخيره سازي توسط ابر رايانه هايي كه به صورت دائمي روشن و در حال پردازش هستند، مهيا مي شود. كه اصطلاحا به آن فضاي هاست مي گويند. زماني كه كاربران بر روي يك سايت كليك مي كنند، يا آدرس آنرا در مرورگر خود وارد مي كنند. درخواست به سمت وب سرور ارسال شده و تمامي اطلاعات از آنجا بارگزاري مي شود.

وب سروها، چيزي شبيه به همين كامپيوتر هاي خانگي هستند. كه داراي سيستم عامل، فضاي ذخيره سازي، درايو، پوشه و … مي باشند. مي توان هر وب سايتي را بر روي كامپيوتر خانگي و بدون نياز به وب سرور ديگري اجرا كرد، اما لازم است؛ رايانه به اندازه كافي قدرت پردازش و فضاي ذخيره سازي داشته باشد و همچنين به صورت مداوم روشن باشد. از اين رو خريد فضاي هاست، از شركت هاي ارائه دهنده، از نظر اقتصادي و ايمني به صرفه تر بوده و كمتر كسي وب سايتش را بر روي رايانه شخصي اجرا مي كند، مگر طراحان سايت! كه تا زمان آماده شدن سايت، براي تست آنرا روي رايانه شخصي، به اجرا در مي آورند.

پس از درخواست هر كاربر براي ورود به سايت، وب سرور بايد در كوتاه ترين زمان، محتوايي كه از قبل درآن وجود دارد را، بارگزاري كند. هر چه اين عمليات سريع تر انجام گيرد، سرعت بارگزاري سايت بيشتر خواهد بود.

بي شك بارها به سايت هايي كه بسيار كند بالا مي آيند، برخورده ايد و به احتمال زياد شما هم، مثل بسياري از كاربران، هنوز محتواي سايت به نمايش در نيامده، تصميم به خروج گرفته ايد! اين اصلا براي مدير يك سايت خوش آيند نيست! گاهي به دليل كندي وب سرور، در مواقعي هم به دليل بهينه نبودن سايت، اين تاخير در بارگزاري روي مي دهد و نتيجه منفي، در رتبه و تعداد بازديد هاي سايت دارد.

يكي از راهكارهايي كه مديران وب سايت ها، مي توانند براي خروج از چنين شرايط بحراني، انجام دهند. استفاده از سرويس “cloudflare” است. سرويس كلود فلر يا كلاد فلر، فرايند بارگزاري وب سايت و پاسخ به درخواست هاي كاربران را تسريع مي بخشد.

 

كلود فلر چيست؟

 

كلود فلر چيست؟

كلود فلر با شعار ساخت اينترنتي بهينه تر و امن تر، اقدام به سرويس دهي در سراسر جهان كرده و به كمك شبكه اي از سرورهاي قدرتمند. بارگزاري، امنيت و بهينه سازي سايت ها را تسريع بخشيده، تا كاربران كيفيت بالاتري از دسترسي به شبكه جهاني اينترنت را تجربه كنند.

شبكه تحويل محتوا يا cdn كه مختصر شده «content delivery network» است. متشكل از مجوعه اي از سرورها است. كه در چند نقطه از جهان وجود دارند و با هم در ارتباطند. وقتي وب سايتي از cdn استفاده مي كند، اطلاعات سايت در اين شبكه به صورت بهينه شده، ذخيره مي شود و زماني كه كاربري درخواست ورود به سايت را در مرورگر اجرا مي كند. اين بار به جاي اينكه درخواست، مستقيما توسط وب سرور سايت اجرا شود، نزديكترين سرور cdn از نظر جغرافيايي به كاربر به اين درخواست پاسخ داده و در سريع ترين زمان محتواي سايت به نمايش در مي آيد.

اين سرويس تاثير بسياري در افزايش سرعت تحويل محتوا و پهناي باند در سايت هايي با ترافيك بالا دارد. هميشه رضايت كاربران، مورد توجه موتورهاي جستجو، براي رتبه بندي سايت ها بوده و سرعت بارگزاري سايت، مي تواند معيار خوبي براي رتبه بندي باشد!

با راه اندازي سرويس كلود فلر براي وب سايت، هر درخواستي كه به طرف سايت ارسال شود، از فيلتر cloudflare عبور كرده و اگر روبات يا هكري، قصد خراب كاري در سايت شما را داشته باشد، توسط فايروال هاي قدرتمند اين سرويس، شناسايي و مسدود مي شود. به طوري كلي مي توان گفت زماني كه ترافيك يك سايت، از فيلتر هاي كلود فلر عبور مي كند. از هر گونه سو استفاده و حمله سايبري مصون مي ماند.

نكته: زماني كه از سرويس كلود فلر استفاده مي كنيد. در ساختار سايت، هيچ دخل و تصرفي صورت نمي گيرد و تنها ترافيك سايت، از فيلتر اين سرويس عبور مي كنند.

 

كلود فلر چيست؟

 

چه سايت هايي مي توانند از كلود فلر استفاده كنند؟

همانطور كه پيشتر هم اشاره شد، كلود فلر يك سرويس رايگان است و تمامي وب سايت ها مي توانند، از آن استفاده كنند. تنظيمات مربوط به پلن رايگان كلود فلر در مدت زمان كوتاهي قابل اجرا هستند.

براي اينكار لازم است تا dns هاي اين سرويس را، در دامنه سايت خود تنظيم كنيد. و به اين ترتيب همه در خواست ها از سوي كاربران و روبات ها به سوي كلود فلر ارسال مي شوند. از آنجايي كه تمامي داده هاي سايت روي سرورهاي كلود فلر ذخيره مي شود، اگر بر حسب اتفاق وب سرور اصلي سايت، از دسترس خارج شود. همچنان بدون هيچ مشكلي، سايت براي كاربران به نمايش در خواهد آمد.

در سرويس كلود فلر از تكنولوژي (anycast) استفاده شده است. اين فناوري با تشخيص موقعيت جغرافيايي كاربران، آنها را به نزديكترين سرور متصل مي كند. كه اين كار سبب تسريع در بارگزاري سايت خواهد شد.

در حال حاظر بيش از 8 ميليون وب سايت، از سرويس كلود فلر استفاده مي كنند. طبق آمار، حدود 2/8 ميليارد نفر برنامه هاي كاربردي و خدمات وب را از طريق كلود فلر دريافت مي كنند. به گفته مديران اين سرويس؛ روزانه دها هزار نفر به اين سرويس مي پيوندند، كه نشان از محبوبيت روز افزون آن دارد. اين شبكه عظيم هم اكنون  175 مركز داده در سراسر جهان دارد، كه با سرعتي بالا به كاربران خدمات رساني مي كنند.

حتي اگر شما يك توسعه‌دهنده وب باشيد، باز هم كلود فلر به كمكتان مي آيد، استفاده از اين سرويس به شما اجازه مي دهد، تا جاوا اسكريپت را در شبكه قدرتمند كلود فلر اجرا كنيد و بتوانيد تا حد امكان، به كاربران نزديك شويد. اين سرويس، تاخير را حذف مي كند و تجربه تعامل با كاربران را بهبود مي بخشد.

امروزه ارائه دهندگان اينترنت، مرورگر ها و بسياري از افراد ديگر، قادرند تا كاربران را به منظور هدف قرار دادن، براي تبليغات و … شناسايي و رصد كنند. با وجود رمزگزاري بسياري از برنامه ها، باز هم از داده هاي كاربران سوء استفاده مي شود و در بهترين حالت اطلاعات به شركت هاي تبليغاتي فروخته مي شوند. اما كلود فلر يك سرويس dns رايگان به نام 1.1.1.1 فراهم كرده است. اين سرويس از داده هاي كاربران، در مقابل تجزيه و تحليل توسط ساير افراد و سازمان ها جلوگيري مي كند.

 

كلود فلر چيست؟

 

امنيت وب چيست و چرا مهم است؟

امنيت وب، جزيي ضروري از هر كسب و كار، مبتني بر وب است. امنيت وب به طور خاص به امنيت وب سايت ها، برنامه هاي كاربردي وب و خدمات وب، مثل api ها مربوط مي شود. حمله به برنامه هاي كاربردي وب، مي تواند از تماس با پايگاه داده گرفته تا نفوذ به يك شبكه پيچيده، گسترده باشد.

نشت و تغيير اطلاعات يكي از دلايل اصلي توجه به امنيت وب است؛ زيرا اطلاعات حساس، به طور مداوم از طريق اينترنت انتقال مي يابد. اين انتقال پيوسته اطلاعات، به مهاجمان اجازه مي دهد، تا به اطلاعات محرمانه دستبرد بزنند، يا آن ها را تغيير دهند. فرض كنيد؛ نتيجه يك آزمايش يا تحقيقات پزشكي تغيير كند، آنوقت چه خواهد شد؟

هر ساله ميليون ها نفر، از نشت هاي اطلاعاتي آسيب مي بينند، يا ضرر هاي مالي مي كنند. داده هاي محرمانه نظامي و آزمايشات علمي گزينه هاي خوبي براي نشت اطلاعات هستند. شايد ساده ترين راه براي مشاهده اطلاعات محرمانه از طريق اينترنت، استفاده از اطلاعات كاربري اشخاصي باشد، كه در يك سازمان محرمانه عضو هستند.

گاهي افراد سودجو با ترفند هايي چون جعل اسناد و تماس با كاربران، خود را به عنوان نماينده يك سازمان، معرفي كند و آنها را متقاعد مي كنند، تا اطلاعات حساسي، مثل حساب بانكي را در اختيار آنها قرار دهند. دسترسي به حساب بانكي كارمندان يك مجموعه، مي تواند بسيار خطرناكتر از چيزي باشد كه تصورش مي رود. تصور كنيد در قبال برگرداندن اطلاعات حساب بانكي يك كارمند، از وي تقاضاي جاسوسي شود …

معمولا سازمان ها يا شركت هاي بزرگ، گزينه هاي خوبي براي نشت اطلاعات هستند. در صورت موفقيت و دست يابي به اطلاعات كارمندان آنها، هكرها مي توانند اين اطلاعات را در بازار سياه بفروشند و از اين طريق سودجويي كنند.

اين ها نمونه هايي از نشت اطلاعات بود كه به آنها اشاره شد. اما سوال اين است كه، چطور مي شود از نشت اطلاعات جلوگيري كرد؟

از آنجايي كه نشت داده در بسياري از اشكال امكان پذير است، هيچ راه صد در صدي براي جلوگيري از آن وجود ندارد. اما استفاده از سرويس هاي امن، رمز هاي قوي و طولاني، به روز نگه داشتن نرم افزارها، استفاده از نرم افزار هاي امنيتي مانند آنتي ويروس ها مي تواند به امنيت داده ها كمك كند.

كارفرمايان بايستي براي جلوگيري از نشت داده ها، اطمينان حاصل كنند كه، كارمندان شان داراي حداقل دسترسي و مجوز لازم براي انجام كارهاي خود هستند.

شركت ها همچنين، بايد وب سايت هاي خود را، با استفاده از روش هاي ssl / tls رمزگذاري كنند. تا از اطلاعات مشتريان خود محافظت كنند. علاوه بر اين، فناوري waf مي تواند، يك شركت را از چند نوع حملات مخرب محافظت كند. رمزگذاري tls به محافظت از برنامه هاي كاربردي وب، در مقابل حملاتي مانند نشت داده ها يا حملات ddos كمك مي كند.

 

كلود فلر چيست؟

 

مزاياي استفاده از كلود فلر

حال كه با امنيت داده و چگونگي لو رفتن اطلاعات و اهميت استفاده از سرويس هاي امن و رمزگزاري شده آشنا شديد. بهتر است در مورد مزاياي استفاده از كلود فلر صحبت كنيم.

در اينكه استفاده از كلود فلر، يكي از يكي از سريع ترين راه ها براي سرعت بخشيدن و افزودن امنيت وب سايت شماست، شكي نيست! اين سرويس توسط ميليون ها سايت براي كاهش زمان بارگذاري صفحه وب و حفاظت در برابر تهديدات آنلاين از جمله ddos مورد استفاده قرار گرفته است، چرا شما يكي از آنها نباشيد؟

1. فشرده سازي و كم حجم كردن

كاراكترهاي بسياري در وب سايت ها وجود دارند، كه هر كدام حجمي به خود اختصاص داده اند. فضاهاي سفيد، نظرات، فونت ها و … به كمك كلود فلر مي توانيد، حجم آنها را به حداقل برسانيد، يا آنكه آنها را حذف كنيد، تا بارگزاري سريع تر صورت گيرد. اين سرويس مي تواند انواع فايل هاي javascript، css و html را با دقت بالايي فشرده سازي كند.

2. پشتيباني از پروتكل http / 2

پروتكل http / 2 كه اخيرا توسعه داده شده است. دو برابر سريعتر از http / 1.1 است. سرويس كلود فلز از اين پروتكل براي تسريع عملكرد سايت ها استفاده مي كند.

3. استفاده از ssl كلودفلر رايگان

فناوري رمزگزاري ssl تنها مختص به يك وب سايت تجارت الكترونيك نيست، بلكه براي همه است! دسترسي به سايت شما از طريق https تضمين مي كند كه، داده ها از رايانه كاربر، به سرور شما رمزگذاري شده اند.

4. بالا بودن امنيت dns

استفاده از dns اختصاصي كلود فلر، نه تنها سرعت سايت بالا مي رود، بلكه امكان تقلب نيز بسيار پايين مي آيد.

5. كنترل كاربران با فناوري ابري waf

waf به شما در حفظ امنيت انواع سايت ها كمك مي كند، تا در مقابل حملات هكرها و افراد غير مجاز مصون باشيد. cloudflare waf داراي بيش از 145 پايگاه داده براي حفاظت از انواع برنامه هاي تحت وب است.

6. بهينه سازي تصاير

بيش از 60 درصد از حجم هر صفحه وب را، تصاوير تشكيل مي دهند و اين بسيار زياد است! اگر تصاوير زيادي در وب سايت خود داشته باشيد، cloudflare polish مي تواند به كاهش حجم آنها كمك كند.

7. websockets

سرويس كلود فلر، ترافيك websockets را به سرور اصلي خود، بدون هيچ گونه تنظيم دستي هدايت مي كند. فناوري websocket امكان ارتباط دو طرفه بين كلاينت و سرور را در قالب يك اتصال tcp فراهم مي كند.

8. دسترسي دائمي

در دسترس بودن دائمي سايت، به دليل وجود كش هاي ذخيره شده در سروهاي كلود فلر، حتي زماني كه هاست سايت به مشكل خورده باشد، يكي ديگر از اين مزيت هاست.

9. فايروال

افزايش امنيت توسط فايروال هاي قدرتمند اين شركت و جلوگيري از حملات ddos protection و .sql injection اگر نرم افزار يا فردي سعي كند با ورود رمزهاي پي در پي به سايت شما نفوذ كند، بلاك مي شود و اجازه دسترسي به سايت، از آن ip گرفته خواهد شد.

10. https رايگان

فعال سازي https و ssl بر روي دامنه سايت به صورت رايگان.

11. ابزار آناليز داده

استفاده از سرويس ويژه آناليز ترافيك، جهت مديريت سايت و بهينه سازي.

12. purge cache

با استفاده از قابليت purge cache مي توان كش هاي ذخيره شده را تازه سازي كرد.

13. تاثيرات مثبت در سئوي سايت

كساني كه به سئوي سايت خود اهميت مي دهند، به راحتي مي توانند از سرويس كلود فلر استفاده كنند. تا با افزايش سرعت سايت از رقيبان پيشي گرفته و در نتايج بهتر ظاهر شوند. بهينه سازي همه جانبه سايت مي تواند، نتايج رضايت بخشي به همراه داشته باشد.

 

كلود فلر چيست؟

 

چطور از كلود فلر استفاده كنيم؟

صرف نظر از نوع cms كه سايت تان را با آن ساخته ايد. هر سايتي، مي تواند عضوي از شبكه جهاني كلود فلر شود. اين سيستم توسط هزاران متخصص در حال رشد بوده و همگام با تكنولوژي روز به قوي ترين فناوري هاي امنيتي، تجهيز مي شود. تا جلوي حملات سايبري را بگيرد و همچنين بر سرعت تحويل محتوا به كاربر بيافزايد.

نكته: سرويس كلود فلر برخي از امكاناتش را براي دامنه هاي دات ir ارائه نمي دهد!

تنظيمات كلود فلر براي هر وب سايت كمتر از 5 دقيقه طول مي كشد. شما براي افزودن سايت تان فقط نياز به يك تغيير ساده در تنظيمات dns براي دامنه داريد. نياز به سخت افزار و نرم افزار خاصي براي اين كار نداريد و هر زمان كه احساس كرديد، به كلود فلر نياز نداريد مي توانيد، به سادگي آنرا خاموش كنيد و به روال سابق به كارتان ادامه دهيد.

 

ايجاد حساب كاربري كلود فلر و افزودن وب سايت به اين سرويس

ــ براي ايجاد حساب كاربري كلود فلر، بايد به اين آدرس مراجعه كنيد: «www.cloudflare.com» و روي قسمت ثبت نام «sign up» در بالاي صفحه كليك كنيد.

 

ــ قوانين را مطالعه كنيد و تيك مربوط به آنرا فعال نموده سپس بر روي دكمه ي create account كليك كنيد.

 

كلود فلر چيست؟

 

ــ با وارد كردن آدرس ايميل و رمز عبور خود، يك حساب كاربري cloudflare ايجاد كنيد.

ــ پس از ساخت حساب، از قسمت add a website نام دامنه خود را وارد نماييد و بر روي گزينه scan dns records كليك كنيد. توجه داشته باشيد؛ در مرحله افزودن سايت، لازم است تا آدرس سايت خود را بدون ” www ” در كادر تايپ كنيد.

 

كلود فلر چيست؟

 

ــ پس از وارد كردن آدرس سايت، اطلاعات مربوط به dns شما در زماني حدود 60 ثانبه بررسي مي شوند. پس از انجام اسكن بر روي گزينه next كليك كنيد تا به مرحله بعد برويد.

ــ پس از آنكه اطلاعات شما بررسي شد، تمام ركورد هاي dns دامنه سايت شما ليست مي شوند، در اين مرحله مي توانيد، تصميم بگيريد كه براي كدام ساب دامين ها، مي خواهيد كلود فلر فعال شود، يا اينكه از آنها چشم پوشي كند. توجه داشته باشيد؛ اگر هيچ پرونده dns نمايش داده نشود، شما بايد به صورت دستي ركوردهاي dns را اضافه كنيد.

 

كلود فلر چيست؟

 

ــ پس از بررسي و افزودن سوابق dns خود، روي continue كليك كنيد، تا به مرحله بعد برويد.

ــ در ادامه بايد مشخص كنيد كه، مي خواهيد از كدام پلن كلود فلر استفاده كنيد، رايگان يا پولي؟ پلن رايگان به تنهايي امكانات بسياري دارد، كه نيازتان را برآورده مي سازد، اما اگر امكانات بيشتري مي خواهيد مي توانيد از سرويس هاي تجاري استفاده كنيد.

ــ در اين مرحله، نيم سرورهاي  سايت cloudflare براي سايت شما به نمايش در خواهند آمد، شما مي بايست dns هاي دامنه سايت خود را با اين دو dns كه كلود فلر به شما داده، بروز رساني كنيد. براي اين كار بايد به پنل مديريت دامنه خود مراجعه كنيد.

ــ شما با موفقيت، حساب كاربري cloudflare خود را ايجاد كرديد! پس از آنكه dns هاي كلود فلر را روي دامنه خود تنظيم كرديد، لازم است 72 ساعت منتظر بمانيد تا تغييرات اعمال شود.

ــ اكنون بايد به برگه crypto حساب كاربري cloudflare خود برويد، تا مطمئن شويد كه سوابق universal ssl cloudflare براي دامنه شما ارائه شده است. آنها بايد در بخش گواهينامه هاي edge ظاهر شوند. اگر اين اطلاعات را مشاهده نكرديد، نگران نباشيد، در 24 ساعت آينده ارائه خواهند شد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۴:۱۸ ] [ وهاب ] [ نظرات (0) ]

چگونه تصاوير سه بعدي با المنتور بسازيم

پس از راه‌اندازي سايت اگر ظاهر سايت و يا بخش­‌هايي از قالب باب پسندتان نبود به راحتي مي‌­توانيد تغييراتي در آن ايجاد كنيد. صفحه‌سازهاي وردپرس اين قابليت را براي شما فراهم مي­‌كنند كه بتوانيد ظاهر سايت­تان را به دلخواه خود تغيير دهيد. المنتور يكي از صفحه‌سازهاي قدرتمند است كه نسبت به ويژوال كامپوزر بروزتر و پرطرفدارتر است، همچنين پيشرفت چشم‌گيري داشته است. افزونه المنتور با امكانات بسيار عالي كه دارد در طراحي حرفه‌­اي سايت به كاربران وردپرسي كمك مي‌كند. از اين حرف‌ها كه بگذريم امروز مي‌خواهيم به ساخت تصاوير سه بعدي در المنتور بپردازيم. خواسته عجيبي است؟ كاملا امكان‌پذير است.

چگونه تصاوير سه بعدي با المنتور بسازيم

 چگونه تصاوير سه بعدي با المنتور بسازيم

چگونه تصاوير سه بعدي با المنتور بسازيم

ساخت قالب با المنتور

ساخت تصاوير سه بعدي در المنتور

در نسخه رايگان المنتور قابليت­‌هاي بسياري اضافه شده كه مي­‌توانيد المان­‌ها و يا تغييراتي در سايت خود ايجاد كنيد. در آموزش­‌هاي قبلي به ساخت آيكون‌هاي سفارشي در المنتور پرداختيم و امروز مي­‌خواهيم درباره ساخت تصاوير سه بعدي در وردپرس با كمك المنتور صحبت كنيم. موافقيد؟

تصاوير سه بعدي در وردپرس

بد نيست اول از همه كمي درباره تصاوير سه بعدي توضيح دهيم. مي‌دانم كه شما اطلاعات خوبي درباره تصاوير سه بعدي داريد اما شايد بعضي از دوستان تازه‌كار بوده و نمي‌دانند اين تصاوير دقيقا چه بوده و چه كاربردي دارند.
يك تصوير سه بعدي مانند ساير تصاوير بوده ولي اندازه آن در عرض، طول و ارتفاع قرار دارد. همچنين شما مي‌توانيد به آن حالت حركتي و به اصطلاح انيميشني اضافه كنيد. مسلما افراد با اينگونه تصاوير ارتباط بهتري برقرار كرده و تمايل به مشاهده آن دارند. كاري كه ما تصميم داريم با كمك المنتور امروز انجام دهيم دقيقا همين است.

المان‌هاي المنتور

صفحه ساز المنتور داراي المان­‌هاي مختلفي براي سفارشي‌سازي صفحات سايت است كه هر كدام نيازمند صرف زماني براي بررسي است. قابليت‌هاي متنوع بسياري به اين صفحه ساز اضافه شده است كه به راحتي مي­‌توانيد سايت­تان را مطابق سليقه خود طراحي كنيد. در اين آموزش به ساخت تصاوير متحرك در وردپرس مي‌­پردازيم.
براي شروع كار اگر افزونه المنتور در سايت شما نصب نيست آن را حتما دريافت كرده و نصب كنيد. پس از فعال‌سازي، گزينه تنظيمات المنتور به پنل مديريتي وردپرس اضافه مي­‌شود.

نحوه ساخت تصاوير متحرك در وردپرس با المنتور

 برچسب ها

براي شروع كار به بخش المنتور در پنل مديريتي برويد و گزينه “در حال شروع شدن ” را بزنيد تا از اين طريق طراحي خود را براي صفحه اول سايت­تان شروع كنيد. همانند تصوير زير:

  بهترين افزونه هاي المنتور در سال 1398 را بشناسيد

در حال شروع شدن
در حال شروع شدن

سپس در اين مرحله يك بخش جديد مانند تصوير زير ايجاد كنيد. در واقع المنتور به شما اين امكان را مي‌­دهد يك صفحه سايت را به چندين بخش تقسيم كنيد.

add elements- تصاوير سه بعدي در وردپرس
افزودن المان در المنتور

حال ساختار ستون اين بخش جديد را تعيين كنيد چند ستونه يا تك ستونه باشد. اگر مي­‌خواهيد تك ستون باشد همان مورد اولي را انتخاب نماييد. ولي اگر مي­‌خواهيد چندين تصوير در كنار هم قرار دهيد و يا اينكه متني را در كنار تصوير خود بنويسيد بايد موارد ديگر را انتخاب كنيد.

choose block- انتخاب بلاك مورد نظر
انتخاب بلاك موردنظر

سپس ويجت تصوير را از نوار كناري ويرايشگر المنتور در صفحه، به بخشي كه جديدا اضافه كرده‌­ايد بكشيد. همانطور كه در تصوير زير نشان داده شده است.

choose image widget- ساخت تصاوير سه بعدي در المنتور
انتخاب ويجت تصوير

تصوير مورد نظر خود را آپلود كنيد و يا از بين تصاوير موجود در سايت انتخاب كنيد.

upload image- بارگذاري تصوير
بارگذاري تصوير مورد نظر

براي محرك شدن تصوير، بر روي تب پيشرفته از سربرگ تنظيمات المنتور كليك كنيد. همانطور كه در تصوير زير اشاره شده است:

advance tab- تصاوير سه بعدي در وردپرس
مراجعه به تب پيشرفته در المنتور

در اين سربرگ به بخش motion effects برويد تا يك انيميشن براي تصوير خود برگزينيد. انيميشن‌­هاي مختلف را بررسي كنيد و بهترين حالت را براي تصوير انتخاب كنيد.
در اينجا شما مي­‌توانيد تعيين كنيد كه اين انيميشن در حالت ويندوز يا ساير دستگاه‌­هاي هوشمند براي تصاوير قابل مشاهده باشد.

Motion effects- تنظيمات متحرك
تنظيمات motion effects

پس از انتخاب انيميشن براي محرك شدن تصاوير در وردپرس، بايستي مدت انيميشن را تعيين كنيد به طوري‌كه سرعت بارگذاري تصاوير آهسته و يا سريع باشد.
همچنين اگر مي­‌خواهيد تصاوير با مدت زمان كوتاهي با تاخير نشان داده شوند اين تاخير زمان را مشخص كنيد.

timing- زمان حركت انيميشن
زمان مشخص براي حركت تصوير

سپس تغييرات را ذخيره كنيد. به همين راحتي توانستيد تصاوير سه بعدي در وردپرس ايجاد كنيد كه در زيبايي ظاهري سايت شما بسيار موثر است. با بردن ماوس روي آن اين تصوير در زواياي مشخص شده حركت مي‌كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۹:۳۳ ] [ وهاب ] [ نظرات (0) ]

مديريت فرايندهاي كسب و كار و روش تدوين طرح كارآفريني

اين پاورپوينت در مورد مديريت فرايندهاي كسب و كار و روش تدوين طرح كارآفريني  در 196 اسلايد كامل با افكت مناسب و شامل:  مديريت فرايندهاي كسب و كار و روش تدوين طرح كارآفريني ، روش تدوين برنامه كسب و كار و دستورالعمل تدوين طرح كارآفريني ،روش تدوين برنامه كسب،دستورالعمل تدوين طرح كارآفريني،Business Plan،برنامه كسب و كارچيست،تحقيق بازار،داير كردن كسب و كار و...ومنابع مي باشد

طرح كسب و كار

توصيف نحوه ي رشد و نفوذ در بازار هدف، در كنار كانال‌هاي توزيع و روشهاي گوناگون ارتباط با مشتريان از جمله مواردي است كه بايد در بخش بازاريابي، معرفي شود. و در بخش فروش، بايد تيم خود را توصيف كرده و فرآيند آموزش، استراتژي ‌هاي فروش و جذب نيرو و تحليل مشتريان بالقوه را مدنظر قرار دهيد.

به ياد داشته باشيد افرادي كه به كسب و كار كوچك شما وام مي‌دهند و يا در آن سرمايه گذاري مي‌كنند بايد بدانند كه شما چگونه به بازار هدف خود دست مي ‌يابيد؟ و سهم بازار موردنظر خود را چگونه كسب خواهيد كرد؟ و ميزان سوددهي تان چه قدر است؟

براي بالا بردن قابليت درك تمامي اين موارد توسط خوانندگان، برنامه بازاريابي و استراتژي فروش خود را در اين قسمت از برنامه كسب و كار مشخص كنيد.

تدوين طرح كارآفريني

 

تدوين طرح كارآفريني

مقاله مرتبط:  تفاوت طرح بازاريابي با طرح كسب و كار چيست؟

 

درخواست تأمين مالي (Funding Request) در طرح كسب و كار و طرح توجيهي

هرگونه درخواست براي وام يا كمك مالي، در اين قسمت لحاظ مي‌شود. اين بخش شامل نيازمندي ‌هاي مالي فعلي و آتي، چگونگي استفاده از اين منابع مالي و هرگونه استراتژي مالي مرتبط ديگري مي‌باشد.

همان طور كه نيازهاي مالي خود را عنوان مي‌كنيد، مقدار پول مورد نياز فعلي و آتي خود را مشخص ‌كنيد، دوره زماني هر درخواست مالي را تعيين كرده و نوع تأمين مالي (بدهي يا سرمايه) و دوره‌هاي (بلند مدت يا كوتاه مدت) را مشخص كنيد.

لازم به ذكر است اين بخش نيز براي تمام طرح هاي كسب و كار لحاظ نمي شود. معمولا شركت هاي سهامي و شركت هايي كه سرمايه گذار دارند و يا نياز به سرمايه گذار يا دريافت وام دارند، اطلاعات مالي خود را در طرح كسب و كار وارد مي كنند. اطلاعاتي از قبيل نقطه سر به سر، سود ماهانه يا سالانه، هزينه هاي ثابت و متغير و مواردي از اين دست در اين بخش درج ميشوند.

 

پيش بيني‌هاي مالي (Financial Projections) در طرح كسب و كار

اعتباردهندگان نيازمند درك پيش بيني‌ها و انتطارات مالي شما هستند. اين تحليل مالي شامل نرخ ها و روندهاي تحليل براي تمامي بيانيه‌هاي مالي (تاريخي يا بالقوه) است. نرخ بازگشت سرمايه از جمله مهمترين موارد در اين بخش است.

بخش پيش بيني مالي در برنامه كسب و كار براي دو گروه ارائه مي‌شود. اولين مورد براي جذب سرمايه گذاران خطرپذير (Venture Capitalist)، سرمايه گذاران فرشته (Angel Investors) و يا حتي اعضاي باهوش خانواده  است كه بايد مطمئن شوند كه اعداد ارائه شده رشد سريع كسب و كار شما را ثابت مي‌كند. گروه بعدي بانك‌ها يا وام دهندگاني هستند كه براي اطمينان از بازپرداخت به موقع وام بايد اعداد برنامه كسب و كار شما و ميزان درآمد احتمالي آتي را ببينند.

طرح كسب و كار

 

طرح كسب و كار

ضميمه برنامه كسب و كار (Business Plan) در طرح كسب و كار

آخرين قسمت برنامه كسب و كار اطلاعات مختلفي است كه براي تكميل برنامه شما لازم است. اطلاعاتي مانند تاريخ اعتبار، اسامي ارجاعات، گواهي‌ ها و مجوزها، اسناد قانوني، مجوزهاي ساخت، قراردادها و ليست مشاورين تجاري و مواردي از اين دست كه به فراخور موضوع و نياز بايد ارائه دهيد. در واقع در اين بخش فرآيندهاي اجرايي طرح مشخص مي شود

در اين مقاله 9 گام اصلي براي نوشتن طرح كسب و كار پيشنهاد شد. اما اين طرح كسب و كار نسخه اي استاندارد براي تمام كسب وكارها نيست. همانطور كه پيش از اين به آن اشاره شد، طرح كسب و كار به فراخور ماهيت، اندازه، نوع فعاليت و نياز بيزينس هاي مختلف، انواع متنوعي به خود ميگيرد و بخش هايي در آن اضافه يا كم مي شود. بنابراين ابتدا هدف خود را از تدوين طرح كسب و كار مشخص كنيد و سپس اقدام به تهيه ي آن كنيد

طرح كسب و كار يا Business Plan نوشته و توضيحي‌ست درباره آينده كسب و كارتان. در واقع طرح كسب و كار (Business Plan)، سندي‌ست درباره كارهايي كه در كسب و كارتان خواهيد كرد و اين كه چگونه آن‌ها را انجام خواهيد داد.

 

2 فايده مهم طرح كسب و كار

جذب سرمايه گذار: طرح كسب و كار مي‌تواند كمك شاياني را به كارآفريناني كند كه به دنبال سرمايه گذار هستند و مي‌خواهند اهداف و چشم‌اندازهاي كسب و كارشان را به خوبي به نمايش سرمايه گذاران احتمالي بگذارند.

گم نكردن مسيرمان: همچنين طرح كسب و كار مي‌تواند براي جذب نيروهاي كار مورد نياز، بهبود معامله با تامين كنندگان و به طور كلي، پاسخ به اين سوال كه چگونه شركت‌مان را بهتر مديريت كنيم، مفيد باشد.

بسيار خب! حالا ببينيم كه يك طرح كسب و كار شامل چه مواردي‌ست و اين موارد را به چه نحوي كنار هم قرار دهيم؟

 

آن چه كه در طرح كسب و كار خواهيم داشت!

به بيان ساده، طرح كسب و كار شامل اين موارد مي‌باشد:

 

اهداف كسب و كارتان

استراتژي‌هايي كه براي رسيدن به اهداف مذكور داريد.

شناسايي مشكلات احتمالي پيش روي كسب و كارتان

راه‌هاي حل اين مشكلات

چارت سازماني شركت‌تان (شامل عناوين پست‌ها و وظايف هر كدامشان)

ميزان سرمايه مورد نياز براي تامين مالي كسب و كارتان

3 بخش اصلي طرح كسب و كار

هر طرح كسب و كاري شامل 3 بخش اصلي مي‌باشد:

 

طرح مفهومي (كانسپت) كسب و كار: كه شامل بحث‌هاي كلي مربوط به صنعت‌تان، ساختار كلي كسب و كارتان و محصول يا خدمات اصلي‌تان مي‌باشد.

بررسي بازار كسب و كار: كه در آن بايد اين موارد را توصيف و آناليز كنيد:

بازار شما را چه كساني تشكيل خواهد داد؟

چه زمان‌هايي بهتر مي‌توان پيدايشان كرد؟

چه زماني و چرا ممكن است خريد كنند؟

با چه كساني براي تصاحب اين بازار بايد رقابت كنيم؟

براي رقابت با آن‌ها بايد به چه سطحي برسيم؟

بخش مالي: در نهايت به اين مي‌پردازيد كه درآمدتان، جريان نقدي شركت، ترازنامه مالي و ديگر نسبت‌هاي مالي مربوط به كسب و كارتان چگونه خواهد بود؟ براي اين بخش به احتمال زياد به يك نرم افزار حسابداري و يك حسابدار احتياج پيدا خواهيد كرد!

7 مورد كليدي در طرح كسب و كار

علاوه بر اين 3 بخش اصلي كه در طرح كسب و كار موجود است؛ 7 مورد كليدي ديگر نيز در طرح كسب و كار نوشته مي‌شود كه شامل:

 

خلاصه اجرايي

شرح كسب و كار

استراتژي‌هاي بازار

تحليل رقبا

برنامه طراحي و توسعه كسب و كار

عوامل اقتصادي-مالي شركت

برنامه مديريتي و عملياتي

Bisiness Plan سندي مدون از عوامل و فاكتور هاي موثر در كسب و كارتان است!

Bisiness Plan سندي مدون از عوامل و فاكتور هاي موثر در كسب و كارتان است!

همچنين، (فايلِ) طرح كسب و كار شامل مواردي چون صفحه عنوان، فهرست مطالب و يك كاور مي‌باشد.

 

طرح كسب و كارتان بايد چه اندازه باشد؟

بسته به اين كه از طرح كسب و كارتان چه استفاده‌اي مي‌خواهيد داشته باشيد، اين طرح مي‌تواند از يك خط خطي در پشت يك پاكت نامه تا يك فايل 100 صفحه‌اي را شامل شود! اما معمولا يك طرح كسب و كار، در حدود 15 الي 20 صفحه است (كه صدالبته اين عدد قابل تغيير است).

 

ماهيت كسب و كارتان: اندازه طرح كسب و كارتان بيشتر از هر چيز، به ماهيت كسب و كارتان بستگي دارد. اگر كسب و كار و كارآفريني شما ماهيت كاركردي ساده‌اي دارد، مي‌توانيد آن را در تعداد كمي از كلمات خلاصه‌اش كنيد.

جديد بودن يا نبودن كسب و

اهداف كسب و كارتان

استراتژي‌هايي كه براي رسيدن به اهداف مذكور داريد.

شناسايي مشكلات احتمالي پيش روي كسب و كارتان

راه‌هاي حل اين مشكلات

چارت سازماني شركت‌تان (شامل عناوين پست‌ها و وظايف هر كدامشان)

ميزان سرمايه مورد نياز براي تامين مالي كسب و كارتان

3 بخش اصلي طرح كسب و كار

هر طرح كسب و كاري شامل 3 بخش اصلي مي‌باشد:

 

طرح مفهومي (كانسپت) كسب و كار: كه شامل بحث‌هاي كلي مربوط به صنعت‌تان، ساختار كلي كسب و كارتان و محصول يا خدمات اصلي‌تان مي‌باشد.

بررسي بازار كسب و كار: كه در آن بايد اين موارد را توصيف و آناليز كنيد:

بازار شما را چه كساني تشكيل خواهد داد؟

طرح كسب و كار يك سند رسمي مكتوب است كه شامل اهداف تجاري ، روش هاي دستيابي به اين اهداف و بازه زماني لازم براي دستيابي به اين اهداف است. همچنين ماهيت تجارت ، اطلاعات پيشين سازمان ، پيش بيني هاي مالي سازمان و راهبردهايي كه قصد دارد براي دستيابي به اهداف اعلام شده اجرا كند. به طور كامل ، اين سند به عنوان يك نقشه راه كه جهت تجارت را فراهم مي كند ، عمل مي كند.

براي كسب وام بانكي يا نوع ديگري از تأمين مالي ، برنامه هاي تجاري مكتوب اغلب مورد نياز است.

 

طرح كسب و كار ممكن است داخلي يا خارجي متمركز شده است. برنامه هاي متمركز بر خارج ، اهدافي را تهيه مي كنند كه براي ذينفعان خارجي ، به ويژه ذينفعان مالي مهم هستند. اين برنامه ها معمولاً داراي اطلاعات دقيق در مورد سازمان يا تيمي است كه براي رسيدن به اهداف خود تلاش مي كند. با وجود نهادهاي انتفاعي ، ذينفعان خارجي شامل سرمايه گذاران و مشتريان مي شوند ، براي افراد غير انتفاعي ، ذينفعان خارجي به اهدا كنندگان و مشتريان مراجعه مي كنند ،  براي سازمان هاي دولتي ، ذينفعان خارجي ماليات دهندگان ، سازمان هاي سطح بالاتر دولتي هستند ، و نهادهاي وام دهنده بين المللي مانند صندوق بين المللي پول ، بانك جهاني ، آژانس هاي اقتصادي مختلف سازمان ملل و بانك هاي توسعه.

برنامه هاي تجاري متمركز در داخل اهداف مياني را كه براي رسيدن به اهداف خارجي مورد نياز است ، هدف قرار مي دهند. اينها ممكن است توسعه يك محصول جديد ، يك سرويس جديد ، يك سيستم IT جديد ، تغيير ساختار مالي ، نوسازي كارخانه يا بازسازي سازمان را پوشش دهند. يك طرح تجاري متمركز در داخل كشور ، اغلب همراه با كارت امتيازي متعادل يا ليستي از عوامل مهم موفقيت تدوين مي شود. اين اجازه مي دهد تا موفقيت برنامه با استفاده از اقدامات غيرمالي ارزيابي شود.

برنامه هاي تجاري كه اهداف داخلي را شناسايي و هدف قرار مي دهند ، اما فقط راهنمايي هاي كلي در مورد چگونگي تحقق آنها را ارائه مي دهند ، برنامه هاي استراتژيك ناميده مي شوند.

برنامه هاي عملياتي اهداف يك سازمان داخلي ، كارگروه يا بخش را توصيف مي كند. برنامه هاي پروژه ، كه بعضاً به عنوان چارچوب هاي پروژه شناخته مي شوند ، اهداف يك پروژه خاص را توصيف مي كنند. آنها همچنين ممكن است جايگاه پروژه را در اهداف استراتژيك بزرگتر سازمان برطرف كنند.
محتوا

برنامه هاي تجاري ابزار تصميم گيري هستند. محتوا و قالب برنامه تجاري توسط اهداف و مخاطبان تعيين مي شود. به عنوان مثال ، يك طرح تجاري براي يك سازمان غيرانتفاعي ممكن است در مورد تناسب بين طرح تجاري و مأموريت سازمان بحث كند. بانك ها كاملا نگران پيش فرض ها هستند ، بنابراين يك طرح تجاري براي وام بانكي يك مورد قانع كننده براي توانايي سازمان در بازپرداخت وام ايجاد مي كند. سرمايه گذاران خطرپذير در درجه اول نگران سرمايه گذاري اوليه ، امكان سنجي و ارزيابي خروج هستند. يك طرح تجاري براي پروژه اي كه نياز به تأمين مالي سهام دارد ، بايد توضيح دهد كه چرا منابع فعلي ، فرصت هاي رشد آينده و مزيت رقابتي پايدار منجر به ارزيابي بالاي خروج مي شود.

تهيه يك برنامه تجاري طيف گسترده اي از دانش را از بسياري از رشته هاي مختلف تجاري كسب مي كند: از جمله امور مالي ، مديريت منابع انساني ، مديريت مالكيت معنوي ، مديريت زنجيره تامين ، مديريت عمليات و بازاريابي.  مشاهده طرح تجاري به عنوان مجموعه اي از برنامه هاي فرعي ، يكي براي هر يك از رشته هاي اصلي كسب و كار ، مي تواند مفيد باشد.

"... يك طرح كسب و كار خوب مي تواند براي فردي كه با آن تجارت آشنا نيست قابل اعتماد ، قابل درك و جذاب باشد. نوشتن يك برنامه تجاري خوب نمي تواند موفقيت را تضمين كند ، اما مي تواند تا حد زيادي به كاهش احتمال شكست ".

قالب يك طرح تجاري به زمينه ارائه آن بستگي دارد. معمول است كه مشاغل ، به ويژه شركت هاي نوپا ، سه يا چهار قالب براي يك برنامه كاري مشابه داشته باشند.

"زمين آسانسور" خلاصه اي كوتاه از خلاصه اجرايي طرح است. اين اغلب به عنوان تيزر براي بيدار كردن علاقه سرمايه گذاران ، مشتريان يا شركاي استراتژيك بالقوه استفاده مي شود. به آن گام آسانسور گفته مي شود زيرا قرار است محتوايي باشد كه بتوان سريعاً در آسانسور براي شخص ديگري توضيح داد. سرعت آسانسور بايد بين 30 تا 60 ثانيه باشد.

عرشه پيچ يك نمايش اسلايد و ارائه شفاهي است كه به منظور ايجاد بحث و علاقه به سرمايه گذاران بالقوه در خواندن مقاله ارائه شده است. محتواي ارائه معمولاً به خلاصه اجرايي و چند نمودار اصلي محدود مي شود كه روندهاي مالي و معيارهاي اصلي تصميم گيري را نشان مي دهد. اگر كالاي جديدي در حال ارائه است و زمان آن مجاز است ، ممكن است نمايش محصول نيز در آن گنجانده شود.

ارائه كتبي براي ذينفعان خارجي برنامه اي دقيق ، كاملاً مكتوب و خوش فرم است كه هدف آن ذينفعان خارجي است.

يك برنامه عملياتي داخلي ، يك طرح دقيق است كه جزئيات برنامه ريزي را توصيف مي كند و مورد نياز مديريت است اما ممكن است مورد توجه ذينفعان خارجي نباشد. چنين طرح هايي از درجه صداقت و غيررسمي تا حدي بالاتري نسبت به نسخه هدفمند سهامداران خارجي و ديگران برخوردار است.

ساختار معمولي براي يك طرح تجاري براي يك فعاليت نوپا

صفحه جلد و فهرست مطالب
خلاصه اجرايي
بيانيه ماموريت
شرح تجارت
تجزيه و تحليل محيط كسب و كار
تجزيه و تحليل SWOT
پيشينه صنعت
تجزيه و تحليل رقبا
تحليل بازار
برنامه ي بازاريابي
برنامه عملياتي
خلاصه مديريت
برنامه مالي
دستاوردها و نقاط عطف

س questionsالات معمولي كه توسط يك طرح تجاري براي يك شركت راه اندازي خطاب شده است

محصول يا خدمات اين شركت چه مشكلي را حل مي كند؟ چه طاقچه اي را پر مي كند؟
راه حل شركت براي حل مشكل چيست؟
مشتريان اين شركت چه كساني هستند و شركت چگونه محصولات خود را به آنها بازاريابي و فروش مي كند؟
اندازه بازار اين راه حل چقدر است؟
مدل كسب و كار چيست (چگونه درآمد كسب مي كند)؟
رقبا چه كساني هستند و شركت چگونه يك مزيت رقابتي را حفظ خواهد كرد؟
اين شركت چگونه مي خواهد همزمان با رشد فعاليت هاي خود را مديريت كند؟
چه كسي شركت را اداره خواهد كرد و چه چيزي آنها را واجد شرايط براي انجام اين كار مي كند؟
خطرات و تهديدهاي پيش روي تجارت چيست و براي كاهش آنها چه كاري مي توان انجام داد؟
سرمايه و منابع شركت مورد نياز چيست؟
صورتهاي مالي تاريخي و پيش بيني شده شركت چيست؟

تجديد نظر در طرح تجاري
هزينه هاي اضافي و كسري درآمد

برآورد هزينه و درآمد براي تصميم گيري در مورد زنده ماندن سرمايه گذاري برنامه ريزي شده ، در هر طرح تجاري مهم است. اما هزينه ها اغلب دست كم گرفته مي شوند و درآمدها نيز بيش از حد تخمين زده مي شوند كه در نتيجه هزينه هاي بعدي ، هزينه هاي بعدي ، كمبود درآمد و احتمالاً غيرقابل ماندگاري مي شود. در حين حباب dot-com 1997-2001 ، اين مسئله مشكلي براي بسياري از شركتهاي نوپاي فناوري بود. پيش بيني كلاس مرجع براي كاهش خطرات افزايش هزينه ها و كمبود درآمد و در نتيجه ايجاد برنامه هاي تجاري دقيق تر ايجاد شده است.
مسائل حقوقي و مسئوليت
الزامات افشاي اطلاعات

يك طرح تجاري هدف دار خارجي بايد تمام نگراني هاي قانوني و بدهي هاي مالي را كه ممكن است بر سرمايه گذاران تأثير منفي بگذارد ، ذكر كند. بسته به تعداد وجوه جمع آوري شده و مخاطباني كه طرح به آنها ارائه مي شود ، عدم انجام اين كار ممكن است عواقب حقوقي شديدي داشته باشد.
محدوديت در محتوا و مخاطب

اين بخش به هيچ منبعي استناد نمي كند. لطفاً با افزودن نقل قول ها به منابع معتبر به بهبود اين بخش كمك كنيد. اطلاعات بدون مرجع ممكن است مشكل ايجاد كرده و پاك شوند. (آگوست 2015) (با نحوه و زمان حذف اين پيام الگو آشنا شويد)

موافقت نامه هاي عدم افشاي اطلاعات (NDA) با اشخاص ثالث ، توافق نامه هاي غيررقابتي ، تضاد منافع ، حريم خصوصي و محافظت از اسرار تجاري شخص ممكن است مخاطباني را كه ممكن است برنامه تجاري را به آنها نشان دهد ، به شدت محدود كند. در غير اين صورت ، آنها ممكن است هر يك از طرفين را ملزم به دريافت برنامه كسب و كار براي امضاي قرارداد با پذيرش بندها و شرايط خاص كنند.

اين وضعيت با اين واقعيت پيچيده است كه بسياري از سرمايه گذاران خطرناك از امضاي NDA قبل از بررسي يك طرح تجاري امتناع مي ورزند ، زيرا مبادا آنها را در موقعيت غيرقابل تحمل قرار دهد و به دنبال دو طرح كسب و كار شبيه به هم باشند ، هر دو ادعاي اصالت دارند. در چنين شرايطي ، ممكن است لازم باشد كه دو نسخه از طرح كسب و كار تهيه شود: يك طرح ساقط شده كه مي تواند براي ايجاد يك رابطه استفاده شود و يك برنامه دقيق كه فقط درصورتي نشان داده مي شود كه سرمايه گذاران علاقه و اعتماد كافي براي امضاي عدم اعلام داشته باشند توافق.
برنامه هاي باز تجاري

به طور سنتي برنامه هاي تجاري بسيار محرمانه و در مخاطبان كاملاً محدود بوده است. خود طرح تجاري معمولاً به عنوان يك راز در نظر گرفته مي شود.

يك طرح كسب و كار باز يك كسب و كار است

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۳:۳۶ ] [ وهاب ] [ نظرات (0) ]

راهنماي كاشت خرفه در خانه

راهنماي كاشت خرفه در خانه

راهنماي كاشت خرفه در خانه

خرفه نام گياهي يكساله بومي مناطق هند است، اين نوع گياه بالغ بر ۴۰ نوع متفاوت دارد، اين گياه كه برخي آن را به صورت گياهي خودرو و علفي هرز مي شناسند، امروزه از اهميتي ويژه اي و جديد از اين گياه دست يافته است و با شناخت ارزش غذايي و همچنين زيبايي آن به كاشتن و نگهداري خرفه پرداخته اند.

پرورش گياه خرفه

پَرپَهَن (پرپين- پلپين) يا قلفه گياهي است از سرده خُرفِه، يك ساله با برگ هاي ضخيم آبدار سبز با ساقه هاي قرمز و گل هاي زرد يا سفيد كوچك و تخم هاي سياه ريز كه خواص دارويي دارند.

 

اين گياه دارويي كه معمولاً به صورت خودرو در باغچه منازل، كنار جوي ها و در مناطق مرطوب مي رويد، شايد زياد مورد توجه نباشد اما اكنون كشف هاي مهمي در مورد آن انجام شده كه توسط سازمان بهداشت جهاني لقب اكسير جهاني (Global panacea) به آن داده شده است.

 

گياه خرفه يك گياه دارويي پركاربرد مي باشد. پس شما با كشت اين گياه و فروش آن مي توانيد در منزل كسب و كاري داشته باشيد. حتي مي توانيد در منزل شروع به توليد ترشي خرفه كنيد كه خيلي خاصيت دارد.

 

شرايط كاشت و نگهداري از خرفه :

انتخاب بذر

بذر‌هاي تازه را براي كاشت انتخاب كنيد. بذر‌هاي كهنه و قديمي ممكن است فاسد شده باشند و ديگر جوانه نزنند. به همين منظور از برند‌هاي معتبر و افراد مطمئن بذر خرفه را خريداري كنيد.

 

كاشت گياه خرفه,نحوه ي كاشت خرفه

شرايط نگهداري از خرفه

 

خاك مناسب خرفه 

خاك مناسب براي كاشت خرفه، مخلوطي از خاك باغچه و ورمي كمپوست يا خاك برگ به همراه پرليت و كوكوپيت است. در گلدان ها به قدري خاك بريزيد كه حدود ۴ تا ۵ سانتيمتر از سر آن خالي باشد.

 

تكثير گياه خرفه

براي تكثير خرفه از دو روش قلمه زدن و كاشت بذر مي توان استفاده كرد، فصل مناسب براي كاشت اين گياه بهار يا تابستان از ماه فروردين تا ماه شهريور مي باشد.

 

تكثير خرفه از طريق كاشت بذر

براي كاشت، ابتدا بايد از رطوبت خاك مطمئن شويد، و اگر خشك بود آبياري كنيد تا زمين مرطوب شود، سپس بذرها را با مقداري خاك داخل نايلون بگذاريد و كيسه نايلوني داراي خرفه را درون يخچال قرار دهيد و به مدت ۱۵ روز از آن نگهداري كنيد.

 

كيسه نايلوني را بعد از ۱۵ روز از يخچال بيرون بياوريد و به مدت يك تا سه هفته در دماي اتاق قرار دهيد تا زماني كه جوانه بزند.

 

تخم خرفه زماني كه دماي ۱۵ درجه سانتيگراد برايش فراهم باشد، شروع به روييدن مي كند، بعد از چند هفته از كاشت بذر آن گل هاي رنگي زيباي اين گياه توجه شما را به خود جلب مي كند، با گذشت سه هفته از گلدهي شما مي توانيد بذر خرفه را برداشت كنيد.

 

شرايط نگهداري و كاشت خرفه, بهترين روش كاشت خرفه

كاشت و تكثير خرفه

 

جوانه هاي گياه خرفه را داخل گلداني با خاك مرغوب بگذاريد، ريشه خرفه را به خوبي درون خاك بگذاريد و بپوشانيد، خاك مرغوب براي رشد اين گياه تركيبي از خاك رس و ماسه، و خاك باغچه مي باشد.

 

بعد از كاشتن خرفه آن را آبياري كنيد و در محيطي پر نور قرار دهيد، زيرا اين گياه نياز شديدي به نور دارد.

 

هنگامي كه جوانه هاي خرفه تعدادي برگ دادند، آنها را كم پشت كنيد، فاصله كاشتن گياه خرفه ميان ۲ الي ۶۰ سانتيمتر مي باشد.

تكثير خرفه از راه قلمه زدن :

براي تكثير خرفه از راه قلمه زدن، شاخه هاي بريده شده را در خاك گلدان قرار دهيد. خاك را مرطوب نگه داريد تا ظرف چند روز قلمه ها ريشه دار شوند. سپس آن ها را در خاك مرطوب بكاريد.

 

كوددهي خرفه

خرفه نياز به كوددهي منظم ندارد. مخلوط خاك برگ به همراه ورمي كمپوست براي تغذيه گياه كافي است.

 

آبياري خرفه

از آنجايي كه خرفه نوعي ساكولنت است، به آبياري بيش از حد و كاشت متراكم حساس است؛ بنابراين پس از جوانه زني، اجازه دهيد خاك در فواصل آبياري خشك شود تا گياه دچار بيماري هاي قارچي نشود. خرفه گياهي است كه آب و هواي خشك را ترجيح مي دهد و نسبت به كم آبي مقاوم است

 

كاشت و تكثير خرفه,راهنماي كاشت خرفه

كاشت گل خرفه

 

مراقبت از گياه خرفه خوراكي

مراقبت از خرفه پس از آغاز رشد، بسيار آسان است. لازم نيست كار خاصي براي آن انجام دهيد. همان ويژگي كه باعث مي شود بسياري از مردم آن را علف هرز بشمارند و از خاك بيرون بكشند، به شما كمك مي كند خود را براي پرورش آن به زحمت نيندازيد.

 

فقط توجه داشته باشيد مرتبا آن را برداشت كنيد و مراقب باشيد از كنترل شما خارج نشود. پيش از اين كه گلدهي خرفه آغاز شود، بايد سبزي را برداشت كنيد تا جلوي گسترش غير قابل كنترل آن توسط بذرهاي توليد شده را بگيريد. همچنين به خاطر داشته باشيد خرفه گياهي يكساله است.

 

اگر چه امكان توليد بذر و در نتيجه تكثير خود به خودي آن زياد است اما اگر مي خواهيد از داشتن محصول خرفه در سال بعد مطمئن شويد، بايد در پايان فصل مقداري از تخم هاي خرفه را جمع كنيد تا سال بعد با خيال راحت آنها را بكاريد و ديگر به دنبال پيدا كردن گياه خرفه براي قلمه زدن نمانيد. اگر مي خواهيد به جاي پرورش خرفه، نوع وحشي آن را برداشت كنيد ابتدا مطمئن شويد اين گياهان با آفت كش و علف كش تحت درمان قرار نگرفته باشند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۰:۳۹ ] [ وهاب ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی