تراپيپر: دانلود مقاله انگليسي - دانلود مقاله تخصصي
دانلود مقاله انگليسي

آموزش استفاده از كلودفلر

كلود فلر يكي از بزرگترين شبكه هاي cdn در جهان است. در حال حاضر بيش از 8 ميليون وب سايت، از سرويس cloudflare استفاده مي كنند. اين سرويس به امنيت، بهينه سازي و سرعت بارگزاري وب سايت ها كمك مي كند. استفاده از اين سرويس ابري، بسيار ساده و براي همه رايگان است. در اين مقاله سعي داريم بفهميم كه كلود فلر چيست و چه مزاياي دارد.

در اين مقاله شما را براي استفاده و اموزش كلودفلر راهنمايي خواهيك كرد همچنين براي رفع ارور cloudflare هم راهنمايي خواهم كرد 

آموزش استفاده از كلود فلر
 آموزش استفاده از كلود فلر

آموزش استفاده از كلودفلر

هر وب سايت از مجموعه اي متن، اسناد، تصاوير، ويدئو يا فايل صوتي تشكيل شده است، كاربر بسته به نيازش به هر يك از اين موارد، وارد سايت شده و به جستجو مي پردازد. تمامي اطلاعات كه درون يك سايت وجود دارند، در فضايي به نام وب سرور (web server) نگهداري مي شوند و اين فضاي ذخيره سازي توسط ابر رايانه هايي كه به صورت دائمي روشن و در حال پردازش هستند، مهيا مي شود. كه اصطلاحا به آن فضاي هاست مي گويند. زماني كه كاربران بر روي يك سايت كليك مي كنند، يا آدرس آنرا در مرورگر خود وارد مي كنند. درخواست به سمت وب سرور ارسال شده و تمامي اطلاعات از آنجا بارگزاري مي شود.

وب سروها، چيزي شبيه به همين كامپيوتر هاي خانگي هستند. كه داراي سيستم عامل، فضاي ذخيره سازي، درايو، پوشه و … مي باشند. مي توان هر وب سايتي را بر روي كامپيوتر خانگي و بدون نياز به وب سرور ديگري اجرا كرد، اما لازم است؛ رايانه به اندازه كافي قدرت پردازش و فضاي ذخيره سازي داشته باشد و همچنين به صورت مداوم روشن باشد. از اين رو خريد فضاي هاست، از شركت هاي ارائه دهنده، از نظر اقتصادي و ايمني به صرفه تر بوده و كمتر كسي وب سايتش را بر روي رايانه شخصي اجرا مي كند، مگر طراحان سايت! كه تا زمان آماده شدن سايت، براي تست آنرا روي رايانه شخصي، به اجرا در مي آورند.

پس از درخواست هر كاربر براي ورود به سايت، وب سرور بايد در كوتاه ترين زمان، محتوايي كه از قبل درآن وجود دارد را، بارگزاري كند. هر چه اين عمليات سريع تر انجام گيرد، سرعت بارگزاري سايت بيشتر خواهد بود.

بي شك بارها به سايت هايي كه بسيار كند بالا مي آيند، برخورده ايد و به احتمال زياد شما هم، مثل بسياري از كاربران، هنوز محتواي سايت به نمايش در نيامده، تصميم به خروج گرفته ايد! اين اصلا براي مدير يك سايت خوش آيند نيست! گاهي به دليل كندي وب سرور، در مواقعي هم به دليل بهينه نبودن سايت، اين تاخير در بارگزاري روي مي دهد و نتيجه منفي، در رتبه و تعداد بازديد هاي سايت دارد.

يكي از راهكارهايي كه مديران وب سايت ها، مي توانند براي خروج از چنين شرايط بحراني، انجام دهند. استفاده از سرويس “cloudflare” است. سرويس كلود فلر يا كلاد فلر، فرايند بارگزاري وب سايت و پاسخ به درخواست هاي كاربران را تسريع مي بخشد.

 

كلود فلر چيست؟

 

كلود فلر چيست؟

كلود فلر با شعار ساخت اينترنتي بهينه تر و امن تر، اقدام به سرويس دهي در سراسر جهان كرده و به كمك شبكه اي از سرورهاي قدرتمند. بارگزاري، امنيت و بهينه سازي سايت ها را تسريع بخشيده، تا كاربران كيفيت بالاتري از دسترسي به شبكه جهاني اينترنت را تجربه كنند.

شبكه تحويل محتوا يا cdn كه مختصر شده «content delivery network» است. متشكل از مجوعه اي از سرورها است. كه در چند نقطه از جهان وجود دارند و با هم در ارتباطند. وقتي وب سايتي از cdn استفاده مي كند، اطلاعات سايت در اين شبكه به صورت بهينه شده، ذخيره مي شود و زماني كه كاربري درخواست ورود به سايت را در مرورگر اجرا مي كند. اين بار به جاي اينكه درخواست، مستقيما توسط وب سرور سايت اجرا شود، نزديكترين سرور cdn از نظر جغرافيايي به كاربر به اين درخواست پاسخ داده و در سريع ترين زمان محتواي سايت به نمايش در مي آيد.

اين سرويس تاثير بسياري در افزايش سرعت تحويل محتوا و پهناي باند در سايت هايي با ترافيك بالا دارد. هميشه رضايت كاربران، مورد توجه موتورهاي جستجو، براي رتبه بندي سايت ها بوده و سرعت بارگزاري سايت، مي تواند معيار خوبي براي رتبه بندي باشد!

با راه اندازي سرويس كلود فلر براي وب سايت، هر درخواستي كه به طرف سايت ارسال شود، از فيلتر cloudflare عبور كرده و اگر روبات يا هكري، قصد خراب كاري در سايت شما را داشته باشد، توسط فايروال هاي قدرتمند اين سرويس، شناسايي و مسدود مي شود. به طوري كلي مي توان گفت زماني كه ترافيك يك سايت، از فيلتر هاي كلود فلر عبور مي كند. از هر گونه سو استفاده و حمله سايبري مصون مي ماند.

نكته: زماني كه از سرويس كلود فلر استفاده مي كنيد. در ساختار سايت، هيچ دخل و تصرفي صورت نمي گيرد و تنها ترافيك سايت، از فيلتر اين سرويس عبور مي كنند.

 

كلود فلر چيست؟

 

چه سايت هايي مي توانند از كلود فلر استفاده كنند؟

همانطور كه پيشتر هم اشاره شد، كلود فلر يك سرويس رايگان است و تمامي وب سايت ها مي توانند، از آن استفاده كنند. تنظيمات مربوط به پلن رايگان كلود فلر در مدت زمان كوتاهي قابل اجرا هستند.

براي اينكار لازم است تا dns هاي اين سرويس را، در دامنه سايت خود تنظيم كنيد. و به اين ترتيب همه در خواست ها از سوي كاربران و روبات ها به سوي كلود فلر ارسال مي شوند. از آنجايي كه تمامي داده هاي سايت روي سرورهاي كلود فلر ذخيره مي شود، اگر بر حسب اتفاق وب سرور اصلي سايت، از دسترس خارج شود. همچنان بدون هيچ مشكلي، سايت براي كاربران به نمايش در خواهد آمد.

در سرويس كلود فلر از تكنولوژي (anycast) استفاده شده است. اين فناوري با تشخيص موقعيت جغرافيايي كاربران، آنها را به نزديكترين سرور متصل مي كند. كه اين كار سبب تسريع در بارگزاري سايت خواهد شد.

در حال حاظر بيش از 8 ميليون وب سايت، از سرويس كلود فلر استفاده مي كنند. طبق آمار، حدود 2/8 ميليارد نفر برنامه هاي كاربردي و خدمات وب را از طريق كلود فلر دريافت مي كنند. به گفته مديران اين سرويس؛ روزانه دها هزار نفر به اين سرويس مي پيوندند، كه نشان از محبوبيت روز افزون آن دارد. اين شبكه عظيم هم اكنون  175 مركز داده در سراسر جهان دارد، كه با سرعتي بالا به كاربران خدمات رساني مي كنند.

حتي اگر شما يك توسعه‌دهنده وب باشيد، باز هم كلود فلر به كمكتان مي آيد، استفاده از اين سرويس به شما اجازه مي دهد، تا جاوا اسكريپت را در شبكه قدرتمند كلود فلر اجرا كنيد و بتوانيد تا حد امكان، به كاربران نزديك شويد. اين سرويس، تاخير را حذف مي كند و تجربه تعامل با كاربران را بهبود مي بخشد.

امروزه ارائه دهندگان اينترنت، مرورگر ها و بسياري از افراد ديگر، قادرند تا كاربران را به منظور هدف قرار دادن، براي تبليغات و … شناسايي و رصد كنند. با وجود رمزگزاري بسياري از برنامه ها، باز هم از داده هاي كاربران سوء استفاده مي شود و در بهترين حالت اطلاعات به شركت هاي تبليغاتي فروخته مي شوند. اما كلود فلر يك سرويس dns رايگان به نام 1.1.1.1 فراهم كرده است. اين سرويس از داده هاي كاربران، در مقابل تجزيه و تحليل توسط ساير افراد و سازمان ها جلوگيري مي كند.

 

كلود فلر چيست؟

 

امنيت وب چيست و چرا مهم است؟

امنيت وب، جزيي ضروري از هر كسب و كار، مبتني بر وب است. امنيت وب به طور خاص به امنيت وب سايت ها، برنامه هاي كاربردي وب و خدمات وب، مثل api ها مربوط مي شود. حمله به برنامه هاي كاربردي وب، مي تواند از تماس با پايگاه داده گرفته تا نفوذ به يك شبكه پيچيده، گسترده باشد.

نشت و تغيير اطلاعات يكي از دلايل اصلي توجه به امنيت وب است؛ زيرا اطلاعات حساس، به طور مداوم از طريق اينترنت انتقال مي يابد. اين انتقال پيوسته اطلاعات، به مهاجمان اجازه مي دهد، تا به اطلاعات محرمانه دستبرد بزنند، يا آن ها را تغيير دهند. فرض كنيد؛ نتيجه يك آزمايش يا تحقيقات پزشكي تغيير كند، آنوقت چه خواهد شد؟

هر ساله ميليون ها نفر، از نشت هاي اطلاعاتي آسيب مي بينند، يا ضرر هاي مالي مي كنند. داده هاي محرمانه نظامي و آزمايشات علمي گزينه هاي خوبي براي نشت اطلاعات هستند. شايد ساده ترين راه براي مشاهده اطلاعات محرمانه از طريق اينترنت، استفاده از اطلاعات كاربري اشخاصي باشد، كه در يك سازمان محرمانه عضو هستند.

گاهي افراد سودجو با ترفند هايي چون جعل اسناد و تماس با كاربران، خود را به عنوان نماينده يك سازمان، معرفي كند و آنها را متقاعد مي كنند، تا اطلاعات حساسي، مثل حساب بانكي را در اختيار آنها قرار دهند. دسترسي به حساب بانكي كارمندان يك مجموعه، مي تواند بسيار خطرناكتر از چيزي باشد كه تصورش مي رود. تصور كنيد در قبال برگرداندن اطلاعات حساب بانكي يك كارمند، از وي تقاضاي جاسوسي شود …

معمولا سازمان ها يا شركت هاي بزرگ، گزينه هاي خوبي براي نشت اطلاعات هستند. در صورت موفقيت و دست يابي به اطلاعات كارمندان آنها، هكرها مي توانند اين اطلاعات را در بازار سياه بفروشند و از اين طريق سودجويي كنند.

اين ها نمونه هايي از نشت اطلاعات بود كه به آنها اشاره شد. اما سوال اين است كه، چطور مي شود از نشت اطلاعات جلوگيري كرد؟

از آنجايي كه نشت داده در بسياري از اشكال امكان پذير است، هيچ راه صد در صدي براي جلوگيري از آن وجود ندارد. اما استفاده از سرويس هاي امن، رمز هاي قوي و طولاني، به روز نگه داشتن نرم افزارها، استفاده از نرم افزار هاي امنيتي مانند آنتي ويروس ها مي تواند به امنيت داده ها كمك كند.

كارفرمايان بايستي براي جلوگيري از نشت داده ها، اطمينان حاصل كنند كه، كارمندان شان داراي حداقل دسترسي و مجوز لازم براي انجام كارهاي خود هستند.

شركت ها همچنين، بايد وب سايت هاي خود را، با استفاده از روش هاي ssl / tls رمزگذاري كنند. تا از اطلاعات مشتريان خود محافظت كنند. علاوه بر اين، فناوري waf مي تواند، يك شركت را از چند نوع حملات مخرب محافظت كند. رمزگذاري tls به محافظت از برنامه هاي كاربردي وب، در مقابل حملاتي مانند نشت داده ها يا حملات ddos كمك مي كند.

 

كلود فلر چيست؟

 

مزاياي استفاده از كلود فلر

حال كه با امنيت داده و چگونگي لو رفتن اطلاعات و اهميت استفاده از سرويس هاي امن و رمزگزاري شده آشنا شديد. بهتر است در مورد مزاياي استفاده از كلود فلر صحبت كنيم.

در اينكه استفاده از كلود فلر، يكي از يكي از سريع ترين راه ها براي سرعت بخشيدن و افزودن امنيت وب سايت شماست، شكي نيست! اين سرويس توسط ميليون ها سايت براي كاهش زمان بارگذاري صفحه وب و حفاظت در برابر تهديدات آنلاين از جمله ddos مورد استفاده قرار گرفته است، چرا شما يكي از آنها نباشيد؟

1. فشرده سازي و كم حجم كردن

كاراكترهاي بسياري در وب سايت ها وجود دارند، كه هر كدام حجمي به خود اختصاص داده اند. فضاهاي سفيد، نظرات، فونت ها و … به كمك كلود فلر مي توانيد، حجم آنها را به حداقل برسانيد، يا آنكه آنها را حذف كنيد، تا بارگزاري سريع تر صورت گيرد. اين سرويس مي تواند انواع فايل هاي javascript، css و html را با دقت بالايي فشرده سازي كند.

2. پشتيباني از پروتكل http / 2

پروتكل http / 2 كه اخيرا توسعه داده شده است. دو برابر سريعتر از http / 1.1 است. سرويس كلود فلز از اين پروتكل براي تسريع عملكرد سايت ها استفاده مي كند.

3. استفاده از ssl كلودفلر رايگان

فناوري رمزگزاري ssl تنها مختص به يك وب سايت تجارت الكترونيك نيست، بلكه براي همه است! دسترسي به سايت شما از طريق https تضمين مي كند كه، داده ها از رايانه كاربر، به سرور شما رمزگذاري شده اند.

4. بالا بودن امنيت dns

استفاده از dns اختصاصي كلود فلر، نه تنها سرعت سايت بالا مي رود، بلكه امكان تقلب نيز بسيار پايين مي آيد.

5. كنترل كاربران با فناوري ابري waf

waf به شما در حفظ امنيت انواع سايت ها كمك مي كند، تا در مقابل حملات هكرها و افراد غير مجاز مصون باشيد. cloudflare waf داراي بيش از 145 پايگاه داده براي حفاظت از انواع برنامه هاي تحت وب است.

6. بهينه سازي تصاير

بيش از 60 درصد از حجم هر صفحه وب را، تصاوير تشكيل مي دهند و اين بسيار زياد است! اگر تصاوير زيادي در وب سايت خود داشته باشيد، cloudflare polish مي تواند به كاهش حجم آنها كمك كند.

7. websockets

سرويس كلود فلر، ترافيك websockets را به سرور اصلي خود، بدون هيچ گونه تنظيم دستي هدايت مي كند. فناوري websocket امكان ارتباط دو طرفه بين كلاينت و سرور را در قالب يك اتصال tcp فراهم مي كند.

8. دسترسي دائمي

در دسترس بودن دائمي سايت، به دليل وجود كش هاي ذخيره شده در سروهاي كلود فلر، حتي زماني كه هاست سايت به مشكل خورده باشد، يكي ديگر از اين مزيت هاست.

9. فايروال

افزايش امنيت توسط فايروال هاي قدرتمند اين شركت و جلوگيري از حملات ddos protection و .sql injection اگر نرم افزار يا فردي سعي كند با ورود رمزهاي پي در پي به سايت شما نفوذ كند، بلاك مي شود و اجازه دسترسي به سايت، از آن ip گرفته خواهد شد.

10. https رايگان

فعال سازي https و ssl بر روي دامنه سايت به صورت رايگان.

11. ابزار آناليز داده

استفاده از سرويس ويژه آناليز ترافيك، جهت مديريت سايت و بهينه سازي.

12. purge cache

با استفاده از قابليت purge cache مي توان كش هاي ذخيره شده را تازه سازي كرد.

13. تاثيرات مثبت در سئوي سايت

كساني كه به سئوي سايت خود اهميت مي دهند، به راحتي مي توانند از سرويس كلود فلر استفاده كنند. تا با افزايش سرعت سايت از رقيبان پيشي گرفته و در نتايج بهتر ظاهر شوند. بهينه سازي همه جانبه سايت مي تواند، نتايج رضايت بخشي به همراه داشته باشد.

 

كلود فلر چيست؟

 

چطور از كلود فلر استفاده كنيم؟

صرف نظر از نوع cms كه سايت تان را با آن ساخته ايد. هر سايتي، مي تواند عضوي از شبكه جهاني كلود فلر شود. اين سيستم توسط هزاران متخصص در حال رشد بوده و همگام با تكنولوژي روز به قوي ترين فناوري هاي امنيتي، تجهيز مي شود. تا جلوي حملات سايبري را بگيرد و همچنين بر سرعت تحويل محتوا به كاربر بيافزايد.

نكته: سرويس كلود فلر برخي از امكاناتش را براي دامنه هاي دات ir ارائه نمي دهد!

تنظيمات كلود فلر براي هر وب سايت كمتر از 5 دقيقه طول مي كشد. شما براي افزودن سايت تان فقط نياز به يك تغيير ساده در تنظيمات dns براي دامنه داريد. نياز به سخت افزار و نرم افزار خاصي براي اين كار نداريد و هر زمان كه احساس كرديد، به كلود فلر نياز نداريد مي توانيد، به سادگي آنرا خاموش كنيد و به روال سابق به كارتان ادامه دهيد.

 

ايجاد حساب كاربري كلود فلر و افزودن وب سايت به اين سرويس

ــ براي ايجاد حساب كاربري كلود فلر، بايد به اين آدرس مراجعه كنيد: «www.cloudflare.com» و روي قسمت ثبت نام «sign up» در بالاي صفحه كليك كنيد.

 

ــ قوانين را مطالعه كنيد و تيك مربوط به آنرا فعال نموده سپس بر روي دكمه ي create account كليك كنيد.

 

كلود فلر چيست؟

 

ــ با وارد كردن آدرس ايميل و رمز عبور خود، يك حساب كاربري cloudflare ايجاد كنيد.

ــ پس از ساخت حساب، از قسمت add a website نام دامنه خود را وارد نماييد و بر روي گزينه scan dns records كليك كنيد. توجه داشته باشيد؛ در مرحله افزودن سايت، لازم است تا آدرس سايت خود را بدون ” www ” در كادر تايپ كنيد.

 

كلود فلر چيست؟

 

ــ پس از وارد كردن آدرس سايت، اطلاعات مربوط به dns شما در زماني حدود 60 ثانبه بررسي مي شوند. پس از انجام اسكن بر روي گزينه next كليك كنيد تا به مرحله بعد برويد.

ــ پس از آنكه اطلاعات شما بررسي شد، تمام ركورد هاي dns دامنه سايت شما ليست مي شوند، در اين مرحله مي توانيد، تصميم بگيريد كه براي كدام ساب دامين ها، مي خواهيد كلود فلر فعال شود، يا اينكه از آنها چشم پوشي كند. توجه داشته باشيد؛ اگر هيچ پرونده dns نمايش داده نشود، شما بايد به صورت دستي ركوردهاي dns را اضافه كنيد.

 

كلود فلر چيست؟

 

ــ پس از بررسي و افزودن سوابق dns خود، روي continue كليك كنيد، تا به مرحله بعد برويد.

ــ در ادامه بايد مشخص كنيد كه، مي خواهيد از كدام پلن كلود فلر استفاده كنيد، رايگان يا پولي؟ پلن رايگان به تنهايي امكانات بسياري دارد، كه نيازتان را برآورده مي سازد، اما اگر امكانات بيشتري مي خواهيد مي توانيد از سرويس هاي تجاري استفاده كنيد.

ــ در اين مرحله، نيم سرورهاي  سايت cloudflare براي سايت شما به نمايش در خواهند آمد، شما مي بايست dns هاي دامنه سايت خود را با اين دو dns كه كلود فلر به شما داده، بروز رساني كنيد. براي اين كار بايد به پنل مديريت دامنه خود مراجعه كنيد.

ــ شما با موفقيت، حساب كاربري cloudflare خود را ايجاد كرديد! پس از آنكه dns هاي كلود فلر را روي دامنه خود تنظيم كرديد، لازم است 72 ساعت منتظر بمانيد تا تغييرات اعمال شود.

ــ اكنون بايد به برگه crypto حساب كاربري cloudflare خود برويد، تا مطمئن شويد كه سوابق universal ssl cloudflare براي دامنه شما ارائه شده است. آنها بايد در بخش گواهينامه هاي edge ظاهر شوند. اگر اين اطلاعات را مشاهده نكرديد، نگران نباشيد، در 24 ساعت آينده ارائه خواهند شد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۴:۱۸ ] [ وهاب ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی